על קצה המזלג – קומץ כלים להבנה והתמודדות עם אתגר הפנסיה

הדברים הכי חשובים שאנשים לא יודעים על פנסיה

חסכונות פנסיוניים עלולים להיראות כנושא סבוך, אולם יש מספר דברים חשובים שכל אחד ואחת יכולים להבין בשביל לפעול בצורה חכמה יותר בניהול החיסכון לגיל הפרישה.

אז נא להוציא דף ועט, לרשום, להפנים וכמובן – ליישם.

1. בעוד שבעבר נותרו קרנות פנסיה רדומות ומיליארדי שקלים נשמרו בכספות חברות הביטוח מבלי שאיש בא לדרוש אותם, כיום משרד האוצר הקל עלינו לשמור על הכסף שלנו בכך שבכל פעם שאנחנו פותחים קרן פנסיה, כל הכספים שלנו שנצברו בקרנות קודמות (גם אם ישנן כאלה שלא ידענו עליהן) מועברות אוטומטית לקרן החדשה – שיטת "עקוב אחריי".

2. אמנם דמי הניהול של חסכונות פנסיה הוא נושא חשוב, אבל חשוב פי כמה שהחיסכון הפנסיוני יותאם לצרכים, ליכולות ולהעדפות שלכם.

3. בגלל שתוחלת החיים מתארכת, החיסכון הפנסיוני שלנו נשחק לאורך השנים. על מנת לחשב בצורה פשוטה יחסית (גם אם לא מדויקת ב-100%) כמה כל אחד מאיתנו חוסך בכל פעם שאנחנו מפרישים לקרן הפנסיה שלנו 1,000 שקלים, אפשר להיעזר בחלוקה הכללית הבאה:

* בגיל 30 –1,000 ₪ מופרשים לפנסיה מניבים 3,500 ₪ בגיל הפרישה
* בגיל 35 – 3,000 ₪ בפנסיה
* בגיל 40 – 2,500 ₪ בפנסיה
* בגיל 50 – 1,000 ₪ בפנסיה

לכן חשוב להתחיל לחסוך לפנסיה כמה שיותר מוקדם!

4. ישראלים רבים, בעיקר עצמאים, לא מקפידים לחסוך מספיק לגיל הפרישה, למרות שבעלי עסקים יפקידו מדי חודש בחודשו לעובדים שלהם.

מה שכן, עצמאים משתמשים בקרנות השתלמות כחיסכון לטווח בינוני ופודים אותן מדי שש שנים בשביל שורה של הוצאות, שחלקן לאו דווקא הכרחיות.

לא רבים יודעים שקרנות השתלמות יכולות לשמש כחיסכון לפנסיה. אם תפקידו 10% מהמשכורת החודשית (ממוצע של כ-9,000 ₪) לקרן ההשתלמות ולא תגעו בה עד גיל הפרישה – היא תרוויח עבורכם כ-730,000 ₪, הווה אומר: כ-300,000 ₪ יותר מאשר אם הייתם פותחים אותה לאחר שש שנים.

בסופו של דבר, יש כאן מספר כלים לא מסובכים להתמודד בצורה טובה יותר עם האתגרים שמציב בפנינו העולם הפנסיוני. על ידי ניהול שקול ואחראי אנחנו יכולים לוודא שאת גיל הפרישה שלנו נבלה ברמת חיים גבוהה, ומי יודע – אולי אפילו נצליח להגשים כמה חלומות.
בהצלחה!

חזרה לכל הכתבות

קראו עוד על ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי ללקוחות פרטיים

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות