הפקדת פנסיה לעצמאים

בשנים האחרונות גם העצמאים מבינים כי נושא הפקדת פנסיה לעצמאים הוא אקוטי. בעבר גמלאים רבים חשבו שגם בהגיעם לגיל זה הם יסתדרו מבחינה כלכלית, אך המציאות טפחה להם על הפנים ורבים מהם שלא חסכו בצעירותם ולאורך כל שנות העבודה שלהם כעצמאים, הגיעו למצב שבו הם אינם מסוגלים לכלכל את עצמם, כאשר אין להם הכנסה שוטפת מהעסק לאור גילם.

שיטת ההפקדה עבור העצמאים

החוק משנת 2016 בנושא זה הגדיר באופן מובהק וברור מהו תוואי הדרך בנושא הפקדת פנסיה לעצמאים, כמה כספים יכול כל עצמאי להפקיד בכל שנה, בקופות גמל ובקופות פנסיה וזאת בהתאם להכנסותיו. המגמה של עצמאים רבים היא לצבור כמות גדולה ככל האפשר של כספים בתוכניות החיסכון הייעודיות הללו ולכן הם משתדלים להפקיד את הסכום המקסימלי השנתי, אם הדבר מתאפשר להם מבחינה כלכלית.

יש עצמאים שהחלו לחסוך רק בגיל מבוגר יחסית כמו 60-50 ולכן גם אם יפקידו את הסכומים המקסימליים בכל שנה, סך ההפקדות שלהם לא יהיה סכום גבוה ובהתאם לכך כך החסכונות שיצטברו להם יהיו בסכומים מינוריים.

ייעוץ כלכלי בנושא הפנסיה הקרבה

כיוון שמדובר בנושא מורכב וסבוך, קיימת חשיבות רבה להתייעץ עם איש מקצוע בנושא זה. מעדכנים אותו לגבי החסכונות הקיימים למטרה זו, אם הם קיימים, גובהם של ההכנסות השנתיות וכל מידע רלוונטי נוסף. בהתאם לכך בוחנים את מלוא האפשרויות כאשר הקו המנחה הוא לצבור את הסכומים המקסימליים האפשריים טרם היציאה לפנסיה.

ייעוץ כלכלי בנושא הקצבאות החודשיות לאחר היציאה לפנסיה

לאחר היציאה לגמלאות חשוב לקבל ייעוץ והכוונה לניתוב הכספים, אם למשוך גמלה חודשית מתוך קופת הגמל או מתוך קופת הפנסיה, או להמתין עם משיכה זו כמה שנים. מעבר לכך קיים נושא המיסוי על משיכות הכספים בקטגוריות ובסכומים מסוימים ולכן יש לבצע תכנון מס לטווח הארוך.

גם אם הנושא הפקדת פנסיה לעצמאים נראה לכם קשה לתפיסה, אוכל להסביר לכם אותו בדרך פשוטה כדי שתוכלו לקבל החלטות בעניין מהותי זה. השאירו כאן את פרטיכם ואשוחח אתכם בהקדם, כדי שאוכל להעניק לכם הכוונה לאורך כל הדרך.

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות