יועץ פרישה לגמלאות

מי שיצא כבר לפנסיה מבין את החשיבות הגדולה של קבלת הנחיות מאדם מקצועי שהוא יועץ פרישה לגמלאות וזאת לפני היציאה לגמלאות בפועל.

חוקים בנושא הפנסיה

כל מה שקשור בפנסיה, הוא נושא שרוב הציבור אינו מכיר באופן מדוקדק. עם הפרישה מהעבודה, אדם שנצברה לו לאורך השנים קופת פנסיה, יקבל בכל חודש תשלום של דמי פנסיה. סכום זה אינו זהה לסך השכר שקיבל אדם זה עד עתה אלא אחוז מסוים בלבד כמו % 60 או % 70 . ההפרש הכספי בין המשכורת המלאה לבין דמי הפנסיה החודשיים, יוצר לא אחת בעיה כספית משמעותית במשפחות רבות כיוון שסך ההכנסות שלהם אינן מספיקות עבור ההתנהלות השוטפת.

למה גם לכם כדאי להסתייע ביועץ פרישה?

התחשיבים הפיננסיים של היציאה לגמלאות

לכן נוצרים מצבים פיננסיים בעייתיים במשפחות רבות, אך אפשר למנוע זאת מראש אם נפגשים עם יועץ פרישה לגמלאות כדי לבחון מהו המועד הנכון של היציאה לפנסיה. יש מקרים רבים שבהם עדיף להמתין עד המועד הרשמי של היציאה לפנסיה וזאת כדי לצבור את הכמות הנחוצה של שנות הוותק שיוביל לקבלת תשלום חודשי גבוה. יש מקרים אחרים שבהם אם העובד ייצא לפנסיה שנתיים קודם לכן, ההפרש הכספי לא יהיה משמעותי ולכן עדיף לו לפרוש קצת קודם וליהנות מהשנים הללו עם הנכדים, בטיולים במקומות שונים בעולם או במימוש כל חלום ותחביב אחר.

משיכת כספים מקופות גמל

הפרישה לגמלאות מאפשרת הוצאת כספים שצבר כל אדם לאורך שנים בקופת הגמל וזאת בתנאים מיוחדים הקשורים בתשלום או באי תשלום מס. לכן מי שמתכנן להוציא סכומי כסף משמעותיים מתוך הכספים הללו, חייב לקבל הכוונה מקצועית של יועץ פרישה לגמלאות. הוא יבחן את הנתונים הספציפיים של עובד זה ובהתאם לכך הוא יציע לו כמה דרכים למשיכת הכספים, על פי מועדים או בשיטת חשיבה אחרת, כדי שהמס שישולם יהיה המינימום או שלא יהיה מס כלל.

לאחר קבלת הייעוץ של המומחה, כל עובד יוכל להחליט אם למשוך כספים ומהו המועד הנכון ביותר עבורו לפרישה לגמלאות וכך הוא לא יעשה טעויות.

מוזמנים לקבל עוד מידע על פרישה לפנסיה:

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות