פנסיה חובה לעצמאים 2021

לאורך כל השנים השכירים נהנו מרמות שונות של פנסיה והדבר סייע להם מאד לאחר היציאה לגמלאות כיוון שהייתה להם הכנסה חודשית קבועה. אך כאשר עצמאים שניהלו לאורך שנים עסק כעוסק מורשה או כחלק משותפות, לא חסכו לאורך השנים כספים לפנסיה, הם נותרו ללא הכנסות בשנים הללו.

חוק חובה להפקדות לפנסיה

לאור מצבים כלכליים קשים שאליהם נקלעו העצמאים המבוגרים, נחקק בשנת 2016 חוק פנסיה. ממועד זה ובכל שנה העצמאים מפרישים כספים לטובת מטרה חשובה זו כיוון שקיימת אכיפה לגבי פנסיה חובה לעצמאים 2021.

החשיבות של חיסכון פנסיוני

תוחלת החיים שעלתה באופן משמעותי בשנים האחרונות יוצרת מצב שבו לאחר הפרישה לגמלאות כל אדם חי שנים רבות ולאחר מכן נפטר בשיבה טובה. לכן הוא זקוק לכספים כדי לחיות את חייו באופן מכובד. אם הוא לא השאיר לו לאורך השנים כספים בחסכונות מסוימים, לא צבר רכוש כמו נדל"ן, מצבו הכלכלי הוא בעייתי כיוון שאין כל אפשרות לכסות את כל ההוצאות האלמנטריות מקצבת הזקנה החודשית של המוסד לביטוח לאומי. זו הסיבה שמבוגרים רבים מגיעים לפת לחם ואין להם מספיק כסף למזון ולרכישת תרופות.

זו הסיבה שהוחל בחוק החדש שעל פיו כל העצמאים מחויבים לחסוך כספים כך שתהיה להם רווחה כלכלית בעת הזקנה. אדם שהוא עצמאי אך אינו פועל על פי תוואי הדרך של החוק החדש, עלול לשאת בקנסות.

הפקדה בקופת גמל בשנת 2021

סכום ההפקדה המקסימלי נקבע בכל שנה על ידי האוצר. בשנה האחרונה מקסימום להפקדה לעצמאים הוא בסך כ – 10,762 ₪ לכל עצמאי.

הפקדה לקרן פנסיה לעצמאים בשנת 2021

סכום זה משתנה בהתאם להכנסותיו של כל עצמאי. ההפקדה היא אינדיבידואלית ויכולה לנוע סביב כמה מאות שקלים בכל חודש או לחלופין % 20.5 מתוך משכורת כפולה שנתית ממוצעת.

אם ההכנסה של עצמאי זה הי 270,000 בשנה, תקרת ההפקדה היא % 19 מתוך הכנסה זו.

בכל מה שקשור לנושא פנסיה חובה לעצמאים 2021, דברו איתי כדי לקבל את הייעוץ החשוב לעתיד האישי.

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות