תכנון פרישה מוקדמת

תוכן עניינים

רוב תושבי ישראל הן השכירים והן העצמאיים, מפרישים כספים לפנסיה. השכירים מבצעים זאת בדרך כלל בכל חודש באמצעות תלוש השכר שלהם ואילו העצמאיים מפרישים סכום שנתי גדול ברוב המקרים לפני תום שנת הכספים.

במקומות הפרטיים והציבוריים נקבע גיל הפרישה לגברים ולנשים, אך לא אחת יש רצון של אחד העובדים לצאת לפרישה מוקדמת עקב סיבות שונות.

יש עובדים שמרגישים שהם כבר עייפים מדי ואין להם כוחות לנסוע כל יום לעבודה בפקקים, אחרים הם חולים, או מעוניינים לסייע לילדים בגידול הנכדים כדי לאפשר לצעירים לקדם את הקריירה שלהם ויש סיבות נוספות.

כך או כך, כאשר הם מחליטים על פרישה, עליהם לבדוק נושא זה על כל ההיבטים וההשלכות שלו, כדי לא לבצע החלטה חפוזה שכרוכה בהפסד כספי משמעותי.

מוזמנים לקרוא עוד על הפרשה לפנסיה לאחר גיל פרישה

ההתנהלות הכלכלית של כל משפחה

כל משפחה מנהלת את כלכלת משק הבית, יש הכנסות של שני בני הזוג והוצאות שחלקן קבועות ומקצתן משתנות. בתוך המסגרת הכלכלית הזו הם מסתדרים ויש להם בדרך כלל די כסף, כדי לרכוש את הדברים האלמנטריים כמו מזון, תרופות ועוד.

ייעוץ פנסיוני סיטרין איילה אבני

אך כאשר יוצאים לפנסיה, הסכומים החודשיים שמקבל העובד לשעבר במסגרת זו הם רק חלק מהשכר הנורמטיבי שקיבל לאורך שנים ולכן קיימת סבירות שההכנסה הזו לא תספיק לכלכלת המשפחה. זו הסיבה שיש לחשב מהלך זה באופן מדוקדק והדרך הטובה ביותר היא לבצע תכנון פרישה מוקדמת באמצעות יועץ פנסיוני מומחה שזה תחום עיסוקו.

בדיקת הוותק של העובד

יועץ פנסיוני מומחה בוחן את כל המסמכים הקשורים בהעסקה של העובד, הוותק שלו, מתי הוא אמור לצאת לפנסיה ומה יהיו הסכומים החודשיים שיקבל אם יפרוש כעת, או לדוגמה בעוד שנה. לכל תקופת זמן יש השלכות של הוותק ולכן הסכום שיקבל העובד יגדל ככל שהוא יישאר שנים רבות יותר בעסק.

יש מקרים שבהם הסכום החודשי יגדל באופן משמעותי, אם העובד ישהה את מהלך היציאה לגמלאות לעוד כמה חודשים או לעוד שנה. לכן בעת תכנון פרישה מוקדמת, הוא מקבל את מלוא המידע כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.

לאור החשש שהעובד יפרוש בלי לבדוק את נושא ההכנסות באופן מעמיק ולאחר מכן יגיע מבחן המציאות שיקשה על ההתנהלות הכספית ביום יום, קיימת חשיבות עצומה לנושא תכנון פרישה מוקדמת באופן מקיף.

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!

הביטחון הכלכלי באמצעות תכנון פרישה מוקדמת 

כל אדם התרגל במהלך חייו לחיות באורח חיים מסוים, וזאת בהתאם לרמת ההכנסה שלו. המגמה היא שגם בימי הפנסיה, אורח החיים לא ישתנה ולכן לאורך כל החיים רוב הציבור דואג להפריש את הכספים עבור הגיל המבוגר.

כדי לוודא שאכן זה יתקיים, מומלץ לבצע תכנון פרישה מוקדמת באמצעות אייל אבני מומחית לייעוץ פרישה שזה תחום ההתמחות שלה. לאור הניסיון והידע שהיא צברה לאורך שנים רבות, היא בוחנת את התיק פנסיוני של כל לקוח באופן רוחבי ומסיקה את המסקנות הנדרשות.

ייעוץ מקצועי לכל לקוח

בשלב ראשון של תכנון פרישה מוקדמת הלקוח מעביר לה את מלוא המסמכים הקיימים ברשותו לגבי כספים שהוא חסך בקרנות השתלמות, קופות גמל, קרנות פנסיה ועוד.

מעבר לכך אם קיימות ברשותו פוליסות ביטוח תקפות כמו ביטוח חיים או ביטוח מנהלים, ייבחן גם נושא זה באופן מעמיק.

איילה אבני תפרט ללקוח את צפי ההכנסות שלו בעת הפרישה, מה יהיה גובהה של ההכנסה החודשית מהקרנות האלו ובנוסף לכך אלו סכומים חד פעמיים הוא יוכל למשוך.

אז אם אתם מתכננים לצאת לפרישה מוקדמת צרו איתנו קשר עוד היום לקבלת ייעוץ פרישה מקצועי ואמין!

מוזמנים לקרוא עוד על תכנון פרישה לפנסיה

הצצה לאחד הפרקים של תכנון פרישה לפנסיה של איילה אבני

שאלות נפוצות בנושא תכנון פרישה מוקדמת

בוודאי, תכנון המס הוא חלק מהותי בהיערכות לקראת הפנסיה. איילה אבני מפרטת לכל לקוח את האפשרויות הקיימות בפניו, כמו לדוגמה משיכה של חלק מהכספים בשלב מסוים ללא מס כלל או תוך תשלום מס בגובה מסוים. בדרך זו קל לכל אדם לקבל החלטות על פי האופציות הפיננסיות שהן הנכונות ביותר עבורו.

יש כמה דרכים לשפר את רמת ההכנסות החודשיות, כמו באמצעות ריכוז הכנסות מכמה קרנות יחד, נטילת משכנתא הפוכה ועוד.

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות