פנסיה על פי חוק

בשנת 2008 נחקק בישראל חוק הפנסיה אשר מחייב את כל המעסיקים להפריש כספים לעובדיהם וזאת על פי הנחיות מדויקות שמפורטות בחוק זה.

הסיבות ליישום חוק הפנסיה

במקומות עבודה ציבוריים וממשלתיים הופרשו לעובדים באופן קבוע הפרשות לפנסיה מתחילת דרכם במקום עבודה זה. עובדים רבים במגזר זה עבדו במקומות העבודה הללו לאורך שנים רבות וצברו וותק של 30 ואף 40 שנה. כשהם הגיעו לגיל הפרישה, הם קיבלו מהמעסיק פיצויים בסכום מכובד ובנוסף לכך החלו לקבל מדי חודש דמי פנסיה שנקבעו על פי הוותק שלהם, המשכורת האחרונה והתנאים הנלווים האישיים שעליהם סוכם בהסכם עם העובד. סכום הפנסיה החודשי הוא בדרך כלל קרוב לשכר שאליו הורגל העובד והוא בשיעור משתנה, אך סביב 80-70 אחוז מהשכר הנורמטיבי.

בדרך זו הגמלאים ממקומות העבודה הציבוריים והממשלתיים יכלו לאפשר לעצמם חיים נוחים כאשר יש להם הכנסה חודשית קבועה לאור פנסיה על פי חוק.

יועץ לעצמאות כלכלית

לעומת זאת העובדים שעבדו במקומות פרטיים לאורך שנים רבות או אלו שדילגו בין מקומות עבודה שונים, גם הם וגם המעסיקים, לא הפרישו כספים עבור שנות הפנסיה. לכן נוצר מצב שעובדים אשר לאורך שנים רבות עבדו במקומות עבודה שונים וסייעו לקידומו של העסק מבחינה כלכלית, פרשו לגמלאות ולא היו זכאים לקבלת קצבת פנסיה חודשית.

ההכנסות החודשיות שלהם ירדו באופן דרסטי כיוון שההכנסה היחידה שלהם הייתה קצבת זקנה של המוסד לביטוח לאומי, אך ההיקף שלה הא כה נמוך שהכספים הללו לא הספיקו לכיסוי הצרכים האלמנטריים כמו מזון, תרופות, חשמל וכו'. העובדים המסורים הללו הגיעו לפת לחם ולאחר שהמקרים הקשים הללו קיבלו תהודה, הוחלט לחוקק חוק שמחייב גם את מקומות העבודה הפרטיים להפריש כספים לפנסיה לעובדים שלהם, כדי שלא יגיעו בעתיד למצבים הללו.

הפרשות כספיות לפנסיה מדי חודש

ההפרשות החודשיות הכלליות של פנסיה על פי חוק, מורכבות מהחלק של העובד ומהחלק של המעביד. המעסיק מוריד בכל חודש משכרו של העובד את האחוזים שנקבעו והוא מעביר לחברת ההשקעות אשר מנהלת את תיקי הפנסיה של העובדים, אך סך הכספים החודשיים אשר מורכבים מחלקו של העובד ומחלקו של המעביד יחד.

על העובד לעקוב אחר הדוחות החודשיים והשנתיים המתקבלים מקופת הפנסיה, כדי לוודא שאכן המעביד מעביר בכל חודש באופן קבוע את מלוא הכספים.

בכל שאלה בנושא פנסיה על פי חוק, השאירו את הפרטים שלכם באתר ואיילה אבני יועצת פנסיונית תשמח לעזור לכם בהקדם.

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות