תכנון פרישה לפנסיה

הפרישה לגמלאות היא אבן דרך משמעותית בחייו של כל אדם. היא מעוררת חששות רבים, הן בקרב צעירים והן בקרב מבוגרים. חששות אלו נובעים בעיקר מהרצון לשמור על רמת חיים נאותה לאחר סיום העבודה, בין אם כשכיר או כעצמאי.

תכנון פרישה לפנסיה הוא כלי חיוני להתמודדות עם אתגרים אלו. תכנון נכון ומקצועי יאפשר לכם להבטיח את עתידכם הכלכלי וליהנות מאיכות חיים גבוהה גם לאחר הפרישה.

תוכן עניינים

תכנון מוקדם של פרישה לפנסיה הוא המפתח הפיננסי

לאור החשיבות הרבה של נושא זה והעובדה שלציבור אין מספיק ידע בתחום מורכב זה, השיטה המומלצת היא לבצע תכנון פרישה לפנסיה באמצעות היועצת הפנסיונית אילה אבני –  מומחית ובעלת מיומנות של שנים רבות בנושא פרישה לפנסיה. כמו כן אילה מכירה הן את כל האופציות של תוכניות החיסכון והן את כל תחום החקיקה מטעם רשות שוק ההון , דיני עבודה ורשות המיסים. לכן לאחר שהיא תעיין בכל המסמכים הרלוונטיים, היא תכין את התיק שלכם, ובו כל האינפורמציה. מתוך כך, במהלך פגישת הייעוץ היא תגבש את המתווה שהוא הנכון ביותר לכל אדם.

תכנון פרישה לפנסיה

סיעור מוחות כלכלי לגבי תכנון פרישה לפנסיה

בשלב ראשון, לפני שמתאמים עם אילה אבני פגישת תכנון פרישה לפנסיה , ייאספו כל הקבצים מהמסלקה הפנסיונית והר הביטוח. לפי תוכן קבצים אלה, יועברו כל המסמכים הרלוונטיים לגבי הכספים שנצברו לאורך השנים בקופות הפנסיה, קופות הגמל, ביטוחי המנהלים, השתלמות, ביטוחי חיים, ביטוחי בריאות  ועוד. כמו כן, הבדיקה כוללת תיקנות תלושי השכר במהלך השנה האחרונה. יש עובדים אשר לאורך שנים היו שכירים במקום אחד ואחרים עברו במהלך השנים מקומות עבודה רבים ובכל אחד מהם הועברו כספים לאפיקי חיסכון אחרים. יש גם כאלו שהיו במהלך חייהם שכירים, עצמאיים או שילוב של שניהם.

היערכות לגיל השלישי עם תכנון פרישה נכון 

לכל אחד מהלקוחות שיטת החישוב היא אינדיבידואלית וזאת בהתאם לנתונים מצד אחד ולצורך הפיננסי החודשי מצד שני. כל אדם מעוניין שתהיה לו רווחה כלכלית באמצעות תכנון פרישה לפנסיה הכולל פנסיה אחת ממקום העבודה, מהחסכונות שלו כעצמאי, או מאיחוד כספים מכמה קרנות כדי ליצור סכום משמעותי בכל חודש שיעניק לו את מלוא המעטפת עבור רכישת מזון, תרופות וביצוע כל התשלומים הבסיסיים כמו חשמל, ארנונה ועוד.

בחירה של יועץ פנסיוני לתכנון פרישה לפנסיה

בחירה של יועץ פנסיוני לתכנון פרישה אינו עניין של מה בכך כיוון שחשוב לבחור אדם מנוסה שעוסק בתחום זה שנים רבות ולכן רמת סיעור המוחות אתו תהיה גבוהה ועניינית. שירות תכנון פרישה לפנסיה עבור כל לקוח כולל חשיבה על המועד הנכון ביותר למשיכת כספים כדי לנצל את מלוא הטבות המס הקיימות בגילאים המבוגרים.

קו החשיבה של היועץ המומחה הוא ליצור מצב שבו הלקוח יקבל את מרב הכספים המגיעים לו ועם זאת ישמור כספים נוספים לעת הצורך בעתיד. המגמה היא תמיד להשאיר כספים בחסכונות הפנסיוניים שיחסית יש בהם תשואות טובות ודמי ניהול נמוכים ולכן עם השנים הכספים צוברים ריביות וכך הערך שלהם עולה באופן משמעותי.

אף אחד לא יודע מתי הוא יזדקק לכספים האלו ולאיזו מטרה והעובדה שאילה אבני מתאמת את תכנון פרישה לפנסיה באופן מוקפד והיא מעניקה ללקוחות את מלוא ההסברים וההנחיות באופן מובן, נותנת להם שקט נפשי והם רגועים כשיש להם ביטחון כלכלי.

איך לתכנן נכון פרישה לפנסיה

זה הזמן לבדיקת נתוני הפנסיה 

בדיקת נתוני הפנסיה הוא נושא שלא כדאי לדחות אותו אלא לטפל בו מוקדם ככל האפשר. לכן שימו זאת במקום גבוה בסדר העדיפויות ופנו לכך זמן כדי שתוכלו ליהנות מכך כשתגיעו לגיל השלישי.

אם גם אתם מרגישים שאין לכם מספיק ידע והבנה לגבי הכספים הפנסיוניים שברשותכם, אנו ממליצים לכם לשוחח עם איילה אבני שהיא יועצת פנסיונית מנוסה ביותר בעלת רקע מקצועי של שנים רבות בתחום זה. היא תוכל להעניק לכם הכוונה מיטבית לאחר שהיא תבצע בדיקה מעמיקה של הכספים בקרנות השונות, בביטוחי החיים ובכל חיסכון פנסיוני אחר. מטרת העל העומדת בפני אילה- להגיע לפנסיה במקסימום זכויות, תוך כדי שיפור התיק בפנסיוני, הניתן לביצוע בכל שלב בחיים, עד קבלת הפנסיה, גם רגע לפני.  דברו אתנו ונשמח לתאם לכם פגישה שתאיר את עיניכם ותוריד מכם באופן משמעותי את סף הדאגה.

מוזמנים לקרוא עוד על השירות שלנו של ייעוץ פרישה לפנסיה

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות