פנסיה תקציבית לבעלי שליטה

האם אתם בעלי שליטה המחפשים הכוונה אמיתית ומקצועית לתכנון פנסיוני תקציבי? אל תחפשו עוד! אילה אבני, יועצת הפנסיונית מקצועית עם מעל 25 שנות ניסיון, מביאה לשולחן מומחיות ומסירות שאין שניה לה. עם הבנה מעמיקה של כל נבכי פנסיה תקציבית, אילה אבני היא השותפה הנכונה שלכם לניווט במורכבות התכנון הפנסיוני המותאם במיוחד לבעלי השליטה.

פנסיה תקציבית לבעלי שליטה
תוכן עניינים

מהי פנסיה תקציבית לבעלי שליטה?

פנסיה תקציבית לבעלי שליטה מתייחסת לתכנון פרישה לפנסיה שתוכננה במיוחד כדי לתת מענה לאנשים המחזיקים בשליטה משמעותית בארגונים שלהם. התוכנית מציע גישה מובנית לחיסכון לפנסיה, המבטיח ביטחון פיננסי ויציבות בשלב שלאחר סיום העסקה.

פנסיה תקציבית עבור בעלי שליטה ובני משפחתם העובדים בארגון, הוא אפשרות להבטיח את הפנסיה שלהם לאחר סיום שירותם בחברה. הפנסיה מתבססת על תקציב החברה ומסודרת כקצבה מוגנת על פי חוקי מס הכנסה. בנוסף, בעלי השליטה זכאים לפטור ממס בהתאם לתיקון 190.

מי זכאי לפנסיה תקציבית מהארגון?

בעלי שליטה, המוגדרים כאנשים בעלי נתח משמעותי וסמכות קבלת החלטות בארגונים שלהם, זכאים לפנסיה תקציבית. זה כולל מנהלים, בעלי רוב מנייתי ושותפים המעורבים באופן פעיל בניהול ובכיוון האסטרטגי של החברה.

תחילת פנסיה תקציבית לבעלי שליטה

בעלי שליטה יכולים ליזום את הפנסיה התקציבית שלהם בהתאם לתנאים המתווים בתוכניות הפנסיה של הארגונים שלהם. בדרך כלל, הזכאות להטבות פנסיה מותנית בהגעה לגיל מסוים או בעמידה בדרישות קביעות ספציפיות כפי שנקבע בתוכנית הפנסיה.

האם פנסיה תקציבית לבעלי שליטה נחשבת כהוצאה מוכרת?

כן, פנסיה תקציבית לבעלי שליטה מוכרת כהוצאה לגיטימית במסגרת הדוחות הכספיים של הארגון. אך חשוב לשים לב שהוצאה נחשבת למוכרת רק עד גובה 1.5% לכל שנת עבודה בחברה המוכפל בשכר הממוצע לאורך של שנות העבודה.

זכאות בעלי שליטה התורמים לפנסיה תקציבית

בעלי שליטה התורמים לתוכנית פנסיה זכאים לקבל פנסיה תקציבית בתנאי שהם עומדים בקריטריונים הנדרשים לזכאות שנקבעו בארגון. ההפקדות לקרן הפנסיה תורמות למאגר הכולל של הטבות פרישה העומדות לרשות בעלי השליטה בעת פרישה.

מוזמנים לקרוא גם על שירותי ייעוץ פרישה לפנסיה

האם כדאי לבחור בפנסיה תקציבית לבעלי שליטה?

פנסיה תקציבית לבעלי שליטה מציגה הצעה משכנעת, המצדיקה בחינה הן מנקודת המבט של החברה והן מזו של בעל השליטה, תוך הערכת היתכנות כלכלית של מאמץ כזה.

מנקודת המבט של החברה:

פנסיה תקציבית המשולמת על ידי החברה מסווגת כהוצאה מוכרת, בכפוף לתקרה שנקבעה מראש. תקרה זו נקבעת על ידי הכפלת השכר הממוצע השנתי ב-1.5%.

מנקודת מבטו של בעל השליטה:

הפנסיה התקציבית נחשבת כקצבה מזכה לבעל השליטה, הכרוכה בפטור ממס בגובה של 52% מתקרת הקצבה המזכה (9,120 ₪ לשנת 2023). הפטור הזה יכול להסלים עוד יותר, ועשוי להגיע עד 67% מתקרת הקצבה המזכה.

כתוצאה מכך, בעל השליטה זוכה בפריבילגיה למשוך תשלומים פטורים ממס בדומה לגמלאים הנהנים מפטור ממס על פנסיה באמצעות זכויות מבוססות.

יתרה מכך, הפנסיה התקציבית מגיעה גם לבני משפחה של בעל השליטה אשר תרמו למפעלי החברה לאורך השנים, תוך מתן מימד נוסף של בטחון והמשכיות כלכלית.

האם ניתן לקבל פיצויים ופנסיה תקציבית לבעלי שליטה בו זמנית?

אכן בעלי שליטה יכולים לקבל פיצויים במקביל לפנסיה התקציבית. עם זאת, יש לפרט את הפרטים הנוגעים להתאמה של חבילות פיצויים והטבות פנסיה במסגרת המדיניות וההנחיות הרגולטוריות של הארגון.

מוזמנים לקרוא גם על תכנון פרישה לפנסיה מוקדמת

למה לבחור באיילה אבני כיועצת הפנסיה שלך?

אילה אבני מביאה עמה מומחיות וניסיון עשיר בתחום הייעוץ הפנסיוני, תוך התמקדות בפנסיה תקציבית לבעלי שליטה. עם רקורד מוכח של מתן פתרונות מותאמים ללקוחותיה, איילה בולטת עבורה:

  • הבנה מעמיקה של תקנות פנסיה ושיטות עבודה מומלצות בתעשייה.
  • גישה פרואקטיבית להתאמה אישית של אסטרטגיות פנסיוניות בהתאמה ליעדים הפיננסיים של הלקוחות.
  • התמסרות למתן הכוונה ותמיכה אישית לאורך תהליך התכנון הפנסיוני.
  • מחויבות להישאר מעודכנת במגמות מתפתחות ושינויים רגולטוריים.

תפעלו עכשיו למען העתיד הפיננסי שלכם

לסיכום, ניווט בפרטים הרבים והקריטריונים השונים בתחום הפנסיה התקציבית לבעלי השליטה מצריך התייחסות מדוקדקת והכוונה מומחים. עם איילה אבני לצידכם, תוכל לצאת בביטחון למסע לעבר ביטחון כלכלי ומוכנות לפנסיה. קחו את הצעד הראשון לקראת הבטחת עתידכם היום.

צרו קשר עוד היום עם אילה אבני לקביעת פגישת ייעוץ ולעשות את הצעד הראשון לקראת הבטחת עתידכם הכלכלי >>

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות