כל הסיבות לחפש אחר מרצה לתחום הפנסיוני

01קרנות הפנסיה שלנו צוברות מאות אלפי שקלים ואף יותר מכך במהלך שנות עבודתנו.

הכסף שנצבר אמור לשמש אותנו לאחר שנפרוש לגמלאות ולשרת אותנו לעיתים רבות אף למעלה מ- 20 שנים. קרנות הפנסיה מציעות מסלולים שונים של חיסכון כאשר כל מסלול טומן בחובו סיכונים, ריביות ודמי ניהול אשר אותם ה- "אזרח הפשוט" פשוט לא מסוגל להבין בעצמו.

אם אתם מחפשים אחר מרצה מיומן לצרכי הבנת הנושא הגעתם למקום הנכון. להלן כל המידע לגבי התהליך שבסופו תפיקו רווח אופטימאלי לפנסיה שלכם, ולחיים בכלל.

חשיבות הייעוץ הפנסיוני

על מנת להבין מדוע דרוש מרצה איכותי במיוחד ללימוד הנושא, יש להבין ראשית כל – עד כמה מדובר בתחום מסועף
וסבוך שחשוב להיות בקיאים בו.

ובכן, ההתעניינות סביב נושא קרנות הפנסיה הלכה וקרמה לה גידים בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים החלו להבין כי הסיכוי למשבר כלכלי אישי חמור עם הפרישה לגמלאות אינו רחוק מהמציאות. דמי ניהול גבוהים, אחוזי הפרשה עצמיים נמוכים מדי ואפילו טעויות בהעברת הכספים, כל אלו עשויים להתרחש בכל קרן.

מרצה ואיש מקצוע מוסמך יוכל לעזור לכם להבין את רזי העולם הפנסיוני כהלכה ולהיות בקיאים בשפה המקצועית עד הפרט האחרון. מהן קרנות פנסיה? מהן קרנות מנהלים? אילו הטבות מס מגיעות? אילו ביטוחים נוספים מציעות קרנות הפנסיה וכיצד להימנע מכפל? כיצד לבצע סימולציה לסך כל המשאבים שיעמדו לרשותנו בגיל הפרישה? סוגיית משיכת הפיצויים מקרנות הפנסיה ועוד.

כיצד יעזור לכם הייעוץ הפנסיוני בפועל?

על כל אדם להיות בטוח כי עשה כל שביכולתו על מנת לחיות בכבוד לאחר גיל הפרישה. חלק בלתי נפרד מכך הוא מתן תשומת לב מרבית לפרמטרים הבאים :

  • בחירת קרן הפנסיה המתאימה לנו ביותר (דמי ניהול נמוכים, רמת סיכון ועוד)
  • קביעת אחוז ההפרשה העצמי לקרן
  • מעקב אחר ההפרשות וקליטתן בקרן הפנסיה
  • אפיון הכיסויים ואיתור כיסויים עודפים/כפולים

הייעוץ הפנסיוני נוגע בכל אחד מהמאפיינים הללו באופן אישי ללקוח הספציפי, בין אם מדובר בשכיר או עצמאי, בעל קרן פנסיה צעירה או וותיקה גם יחד.

היועץ הפנסיוני למעשה מפשט ללקוחותיו את הנושא וממליץ להם על תכניות החיסכון המתאימות להם ביותר. אחד האמצעים שכל יועץ או מרצה בכיר משתמש בהם הוא תוכנה ייעודית אשר נותנת את התחזית הצפויה לגיל הפרישה ובמילים אחרות, כמה כסף תקבלו מדי חודש בחודשו מקרן הפנסיה לאחר פרישתכם לגמלאות.

בהתאם לשאר תכניות החיסכון והנכסים שיש בידכם, תיתפר עבורכם אסטרטגיית החיסכון האופטימאלית, לרבות התחשבות בקרנות פיצויים.

להיות "שפיץ" בעולם הפנסיה

ניתן ללמוד קורס בייעוץ פנסיוני גם ללא רקע בתחום, זהו אחד מהיתרונות המשמעותיים שמאפשרים לכל אחד להפוך לא רק לבקיא בתחום אלא אף לאיש מקצוע נדרש. מגוון רחב של קהלים נחשפים להרצאות אלו (גם במסגרת כללית יותר), בין היתר קבוצות עובדים, לקוחות פרטיים וגם גופים מעסיקים בעצמם כגון מחלקות משאבי אנוש ומשרדי רואי חשבון ועוד.

מי שאינו מעוניין בקורס, יכול להירשם אך ורק למבחנים וללמוד לבד לקראת הבחינות. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון כי הבחינות הינן קשות ביותר ועל כן ההשתתפות בקורסים מומלצת וחשוב לבחור מרצה שבאמת יעביר לכם את החומר בצורה ברורה ומובנת.

אין ספק כי הבנת הנושא חשובה עד לאין שיעור למען עתיד טוב יותר והתנהלות כלכלית אופטימאלית ולכן נדרש מרצה איכותי במיוחד ללימוד החומר. בצעו סקר שוק מעמיק לגבי תוכניות הלימודים השונות ואל תתביישו לדרוש שיעורי ניסיון. שיהיה בהצלחה!

.

קראו עוד על הרצאות בנושא פנסיה

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות