הרצאות פנסיה

החלטתם לעשות אחת ולתמיד סדר בכל העניינים הפיננסיים הנוגעים לכל מסלולי החיסכון ותוכניות הביטוח שהצטרפתם אליהם במהלך השנים, ואין ספק כי מדובר על החלטה מומלצת וחשובה במיוחד. כדי שתדעו כיצד לעשות זאת נכון, ולתכנן את העתיד שלכם בצורה הטובה ביותר, מומלץ להשתתף בהרצאות פנסיה המועברות על ידי אנשי מקצוע בתחום. הרצאות בתחום זה יעניקו לכם את הידע להבין מעט יותר על עולם החיסכון הפנסיוני, ולרכוש את הכלים הנכונים להתנהלות פיננסית נכונה שתבטיח לכם עתיד כלכלי יציב ובטוח.

אם אתם שואלים את עצמכם כיצד הרצאות פנסיה יוכלו לעזור לכם, ובאילו נושאים מרכזיים ההרצאות יעסקו – באמצעות המאמר הנוכחי תקבלו מעט מידע על כך.

חשיבות החיסכון הפנסיוני

ההרצאה תעסוק בראש ובראשונה בחשיבותו של החיסכון הפנסיוני עבור כל אדם, בין אם מדובר על עובד שכיר או עובד עצמאי. באמצעות חיסכון זה אדם שמגיע לגיל פרישה מהעבודה ויוצא לפנסיה, יוכל להמשיך ולהתכלכל באופן איכותי בהתאם לרמת החיים אליה הוא שואף וללא כל צורך בדאגות פיננסיות, או חיפוש אחר מקורות פרנסה שיאפשרו לו לחיות בכבוד.

כיצד לבחור מסלול פנסיה משתלם

תכנון נכון של החיסכון הפנסיוני מתחיל למעשה מבחירה של מסלול פנסיה איכותי ומשתלם, המאפשר לאדם לחסוך מספיק כספים במהלך עבודתו לצורך גיל הפנסיה וללא השפעה על התקציב הפיננסי בהווה. אדם עובד מפריש בכל חודש סכום כסף מסוים המועבר אל תוכנית הפנסיה שהוא הצטרף אליה, כאשר סכומים אלו נלקחים למעשה משכר עבודתו החודשי אותו הוא מקבל ממעסיקו / עבודתו העצמאית. 

לכן כדי שסכום ההפקדות לא יפגע באיכות החיים ובתקציב הכספי שלו ושל משפחתו, אך יחד עם זאת יאפשר לו לחסוך כמה שיותר לפרישה, חשוב שיבחר את מסלול הפנסיה שיענה על המטרות האלו. 

מהם ההבדלים בין המסלולים השונים

קיימים מסלולים שונים של תוכניות חיסכון פנסיוני אליהם ניתן להצטרף כדי לחסוך:

  • קרן פנסיה – מסלול פנסיה זה הינו סוג של תוכנית חיסכון פנסיוני בסיסית באמצעותה ניתן לחסוך כספים עד גיל הפנסיה. מסלול זה מאפשר ביטחון כלכלי בעתיד וגם בהווה, כיוון שקיים בו מרכיב ביטוחי המעניק קצבה למבוטח במקרה של אובדן כושר עבודה או מוות לפני הגיעו לגיל הפרישה. 
  • ביטוח מנהלים – מסלול פנסיה מקיף הכולל את מרכיב החיסכון הפנסיוני ומרכיב ביטוחי במקרה של אובדן כושר עבודה, ובנוסף לכך מאפשר בחירה רחבה של סוג וגובה הכיסוי הביטוחי הנרכש.
  • קופת גמל – מסלול חיסכון נוסף המאפשר חיסכון עתידי של כספי העובד שכיר או עצמאי, כאשר לרוב מסלול זה מיועד לחיסכון לטווח הקצר / בינוני ולא לחיסכון פנסיוני משום שקופת גמל איננה משלמת קצבה קבועה בגיל הפרישה.

אילה אבני הינה יועצת פנסיונית מומחית, מנכ"ל חברת סיטרין ייעוץ פנסיוני, המעבירה מגוון הרצאות וסדנאות בתחום לחברות, ארגונים וכן לקהל הפרטי. להזמנת הרצאה ופרטים נוספים מוזמנים ליצור אתנו קשר.

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות