האמת שלא כולנו מצליחים לראות

כשאנחנו מדמיינים את הפנסיה שלנו, מה אנחנו רואים?

אנחנו רואים את עצמנו נחים, רגועים, נהנים, אפילו מגשימים כמה חלומות נושנים לטייל פה או לטייל שם, סוף סוף כשיש לנו קצת זמן ופנאי.

אבל כמה מאיתנו יודעים איך ייראה המצב הכלכלי שלנו כשנגיע לגיל הפרישה?

הרי יוקר המחיה רק עולה ואנחנו מתקשים לסגור את החודש בצורה שהיינו רוצים, אז השאלה שחייבת להישאל היא: מה אנחנו עושים בשביל שנוכל להעביר את גיל הפרישה שלנו כפי שאנחנו רוצים, ולא תחת חרדה כלכלית מתמשכת?

אם התשובה היא כללית: יהיה בסדר כי יש לנו חיסכון פנסיוני, יש לנו סיבות טובות לשאול את עצמנו שאלות קשות. אף אחד לא אוהב להקשות על עצמו, אבל עדיף שנסתכל לאמת בעיניים ונתכונן בהתאם, כי אם לא נוודא שהתוכנית הפנסיונית שלנו לוקחת בחשבון את הרצונות ואת הצרכים שלנו בגיל הפנסיה – אנחנו יכולים להיות בטוחים שלא נצליח להגיע ליעד. הרי איך אפשר להגיע למקום כלשהו מבלי לתכנן מראש את הדרך?

האמת שלא כולנו מודעים אליה, היא שרוב חסכונות הפנסיה של אזרחי ישראל לא עומדים בקריטריונים הבסיסיים ביותר מבחינת רמת חיים. מאז שנכנסה הכנסת לתמונה, יש חוק פנסיה חובה לשכירים בישראל. המעסיק מפריש קצת כסף, אנחנו מפרישים קצת כסף, והסכום המצטבר ישמש כהכנסה שלנו כשנצא לפנסיה ונפסיק לקבל תלושי משכורת.

ברוב המקרים הסכום המצטבר הזה איננו גבוה מספיק בשביל חיי הרווחה היחסיים שאנחנו מאחלים לעצמנו בפנסיה. יש לכך שתי סיבות עיקריות:

1. הפנסיה שלנו נמצאת במסלולים לא אטרקטיביים

2. הפנסיה שלנו לא הותאמה במיוחד לצרכים ולרצונות שלנו

הצעד הראשון בשביל לשנות את התמונה, להתחיל לתכנן לפנסיה מעכשיו ולוודא שאנחנו דואגים לאינטרסים שלנו היא להיפגש עם יועץ פנסיוני מומלץ שיסביר לנו בשפה פשוטה וברורה את כל הפרטים החשובים שאנחנו חייבים להבין כדי לקבל את ההחלטות החשובות האלה.

כי החיסכון הפנסיוני שלנו הוא אחד הנושאים החשובים והחמים כיום בישראל, ולמרות זאת מדובר בנושא שמעטים טורחים להתעמק בו ורבים מעדיפים להשאיר את ההתעסקות למישהו אחר, מבלי להיכנס לעובי הקורה.

יועץ פנסיוני מומלץ שאנחנו בטוחים במקצועיות ובניסיון שלנו יודע לתאר את המסלולים השונים, את האפשרויות, היתרונות והחסרונות – מידע שבלעדיו לא ניתן לקבל את ההחלטות הנכונות.

השלב הראשון הוא לבקש מהיועץ הפנסיוני לספר לנו על עצמו: מה למד, איפה למד, מה הניסיון שלנו, מה הוא מביא לשולחן, מה היתרונות שלו. צריך לתאם ציפיות. בהמשך בפגישה חשוב לראות שיש לנו כימיה עם היועץ, שאנחנו מסתדרים איתו, כי אנחנו לא רוצים להיות במצב בו אנחנו מפקידים את הפנסיה שלנו בידיים של מישהו שאנחנו לא רוצים לתקשר איתו, כי אז אנחנו דנים את עצמנו לא להיות מעודכנים בדברים קריטיים כל כך לעתיד שלנו ושל משפחתנו.

במהלך הפגישה כדאי לבקש מהיועץ כמה המלצות, ושיסביר לנו היתרונות והחסרונות של כל אחת מההמלצות האלה. בחירה היא עניין חשוב, גם כי היא משאירה בידינו מידה מסוימת של שליטה וגם כי היא מכריחה אותנו לקחת אחריות על עתידנו ולהיות מעורבים בו.

ההתעסקות בחיסכון הפנסיוני נדמית לנו מתישה ומעיקה, ובגלל זה רבים כל כך מאיתנו מדחיקים אותה ומקווים לטוב. אבל האמת היא שהנושא פחות סבוך מכפי שנדמה לנו, ועם יועץ פנסיוני מומלץ אנחנו יכולים לקבל תמונה טובה, מלאה ומדויקת של העולם הפנסיוני. אז לא כדאי לחכות לגיל מבוגר יותר, אז ההפקדות שלנו מניבות תשואה נמוכה יותר ולכן משתלמות פחות. חשוב לקחת את הנושא ברצינות וליצור קשר עם יועץ פנסיוני מומלץ עכשיו.

 

קראו עוד על ייעוץ פנסיוני אובייקטיבי ללקוחות פרטיים

מתעניינים לגבי ייעוץ פנסיוני / פרישה? צרו קשר!
איילה אבני

איילה אבני

אילה הינה יועצת פנסיונית אובייקטיבית ברישיון משרד האוצר, חברת הוועדה המקצועית בענף החיסכון ארוך הטווח, ובעלת ניסיון בתחום הפנסיוני משנת 1997.

אילה בעלת תואר ראשון בכלכלה וניהול מאוניברסיטת בן גוריון והיא עברה בהצלחה את כל הבחינות מטעם רשות ני"ע לייעוץ השקעות.

סיטרין ייעוץ פנסיוני הוקמה מתוך אמונה רבת שנים כי הייעוץ הפנסיוני חייב שיהיה אובייקטיבי.

תפריט נגישות